november 11, 2020

Facility Serviceaftale

Overlad trygt servicen til os, så kan I nyde kaffen

Chr. Hansen har valgt en kaffeløsning, hvor Coffee by Storm tager det fulde ansvar for drift og vedligeholdelse. ”Vi har valgt en løsning, hvor vi altid kan give vores medarbejdere en god kop kaffe, og hvor driftssikkerhed er i top”, siger Susanne Bennedbæk, der er Head of Facility Management & Site Manager hos Chr. Hansen.

Vi går ikke på kompromis med kvaliteten

Det er stadig mørkt, da Louise møder ind på arbejde på Chr. Hansens hovedkontor i Hørsholm. Hun har nemlig en meget vigtig opgave, inden medarbejderne begynder at strømme ind på arbejde. Louise er servicemedarbejder hos Coffee by Storm og har de sidste 4 år haft sin faste daglige gang hos Chr. Hansen, hvor hun sørger for, at medarbejderne altid kan få en god kop kaffe.

”Morgenen er afgjort det tidspunkt på dagen, hvor der er mest run på kaffemaskinerne”, siger Louise. ”Når medarbejderne møder ind om morgenen, skal de have deres morgenkaffe, så de kan få en god start på arbejdsdagen”.

På Chr. Hansens hovedkontor i Hørsholm er der 800 medarbejdere, og virksomheden lægger stor vægt på at have engagerede medarbejdere og tiltrække nye kompetencer.

”Det er vigtigt for os, at vores medarbejdere har gode arbejdsvilkår, at de kan få en god og sund frokost og en lækker kop kaffe”, siger Susanne Bennedbæk. ”Chr. Hansen arbejder jo med naturlige fødevareingredienser, og vi går derfor meget op i, hvordan mad og drikke smager. Det gør det ekstra vigtigt, at vi ikke går på kompromis med kvaliteten, når det gælder kaffe, som mange oplever som livsnødvendigt på en arbejdsdag”.

Driftssikkerhed er i fokus

Louise sørger for den daglige vedligeholdelse og påfyldning af de 21 espressomaskiner, opfyldning i tekøkkener og klarer også mindre tekniske udfordringer. Alle maskinerne er overvåget med telemetri, så driftsafvigelser registreres automatisk. Men fordi Louise dagligt er i dialog med medarbejderne ved kaffemaskinen, kan hun ofte nå at reagere på selv de mindste afvigelser, og virksomheden slipper for et besøg af en tekniker. Måske er det derfor, at Louise er en meget populær person hos Chr. Hansen, for ingen ønsker at stå foran en kaffemaskine, der er ude af drift.

Hverdagen hos Chr. Hansen er, som for mange andre virksomheder, påvirket af COVID-19. Kaffemaskinerne skal rengøres og afsprittes med ekstra stor omhyggelighed, og der kan være forskel på, hvor mange medarbejdere der fysisk er på adressen. Nogle kaffemaskiner skal måske lukkes ned, hvis de ikke er i brug. Samtidig kommer der ekstra pres på andre maskiner. De store forskelligheder kræver omstillingsparathed og fleksibilitet. Men som Louise siger: Det handler jo blot om at tænke løsningsorienteret.

Hun går i gennemsnit 10.000 skridt i løbet af en arbejdsdag, og håndterer 4500 kilo kaffe om året! Men hvor mange kopper kaffe drikker Louise selv i løbet af en dag? ”Jeg er jo kaffe-kræsen”. siger Louise med et smil, ”Hvis jeg skal være helt ærlig, så brød jeg mig faktisk ikke om kaffe, før jeg mødte Fritz Storm. Fritz inviterede os medarbejdere ind til et arrangement, hvor han fortalte os om variationen i kaffebønnerne, deres risteprofiler og de mange bryggemetoder. Vi fik lov til at smage på forskellige kaffer, og der forstod jeg, at kaffe ikke bare er kaffe. Min foretrukne kaffe er en Cortado lavet på et dobbelt shot af vores Motmot kaffe, som er en fyldig kaffe med noter af chokolade, nødder og frugter”.

Vedligeholdelse af kaffemaskiner kræver specialistkompetencer

Da Chr. Hansen for fire år siden skulle have en ny kaffeløsning, var det vigtigt for dem både at få kaffe af høj kvalitet, og en løsning med stor driftssikkerhed. ”Vores oplevelse var, at vedligeholdelse og rengøring af kaffemaskiner kræver specialistkompetencer, som man kun får, når man har et solidt og grundigt kendskab til maskinerne”, siger Susanne Bennedbæk. ”Derfor efterspurgte vi en ’komplet service løsning’, hvor leverandøren ikke blot leverer kaffen og maskinerne, men også tager det fulde ansvar for driften. Vi fornemmede, at vi på den måde kunne reducere antallet af nedbrud på maskinerne. Sammen med Coffee by Storm fandt vi frem til den løsning, som er helt rigtig for os”, siger Susanne, ”og vi har et tæt samarbejde om, hvordan vi kontinuerligt udvikler og opgraderer kaffeløsningen hos Chr. Hansen”.

Hos Coffee by Storm tager vi kaffe og service alvorligt. Derfor har vores teknikkere og servicemedarbejdere stor viden om både kaffen og maskinerne, så I kan overlade ansvaret til os og blot nyde kaffen.

Vil du vide mere om vores Facility Serviceaftale kan du kontakte Carsten Ohm Frederiksen på 42 43 00 20.  Du kan læse mere om vores serviceaftaler her: coffeebystorm.dk

close

Vær med i konkurrencen om en espressomaskine og kværn

Se betingelser for håndtering af data i forbindelse med vores nyhedsbrev i vores privatlivspolitik

Tilbage

Modtag flere nyheder fra Coffee by Storm

Se betingelser for håndtering af data i forbindelse med vores nyhedsbrev i vores privatlivspolitik